بازاریابی آنلاین
نوشته شده توسط : ساحل

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
سئو قدرتمندترین کانال بازاریابی آنلاین است. فکرش را بکنید، پیمان اخذ در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، و فراتر از آن، پیمان دریافت در رتبه اول برای کلیدواژه مرتبط با کسب و کارمان، چقدر می تواند اطمینان بخش و پر سود باشد. به راستی سوداگری آنلاینی کسی هست که چنین موقعیتی را تعقیب نکند؟

تحقیقات اخیر Forrester نشان می دهد که ۷۱ درصد از تجربیات آنلاین از موتورهای جستجو آغاز می شوند. همانطور که گمان می زنید گوگل پرکاربردترین موتور جستجو است که ۷۴ درصد از سهم بازار را به خویش اختصاص داده است. غالب افراد یعنی چیزی حدود ۸۵ درصد، به حقیقت نتایج جستجو باورداشت دارند.

کافیست این موارد را به این درستی که «۵ نتیجه ابتدا در گوگل ۶۷ درصد کلیک ها را به خویش وابستگی می دهند» اضافه کنید الی اهمیت سئو در بازاریابی آنلاین کاملا برایتان مشخص شود.

موتورهای جستجو از الگوریتم های بسیار پیچیده ای برای رتبه بندی صفحات وب در نتایج جستجو کاربرد می کنند. هرچند کمینه ۲۰۰ فاکتور مهم برای بهبود رنک گوگل وجود دارد اما بک لینک ها، چگالی و تناوب تکرار کلمات کلیدی، ساختار و لینک های داخلی، بهینه سازی تایتل ها و توضیحات متا و سرعت بارگزاری مناسب، در کنار تولید محتوای ارزشمند، نسبت به دیگر موارد اولویت داشته و کارایی گذاری بیشتری دارند.

به طور کلی سئو به دو دسته داخل صفحه ای (On-Page Optimization) و برون صفحه ای (Off-Page Optimization) تقسیم می شود.

مقاله مرتبط: چطور سئو کپی رایتر احسان باشیم؟

فراموش نکنیم که هدف اصلی موتورهای جستجو نمایش درست ترین درونمایه به کاربرانی است که استجابت سوالشان را در اینترنت جستجو می کنند یا در حال پژوهش برای خرید محصولی خاص هستند. بنابراین اثناء تولید و بهینه سازی محتوا دائم مخاطبانتان را در نخستینگی قرار داده، ارزش و خوانایی آن را فدای تکنیک های سئو نکنید.

بازاریابی با به کارگیری موتورهای جستجو یا SEM
بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM نسخه پولی SEO است؛ که در آن بازاریاب ها با خرید جایگاه های آغاز نتایج جستجو برای واژه کلیدی خاص و تبلیغ در آن، سعی در افزایش ترافیک ورودی و سرعت بخشیدن به پروسه های فرآوری لید دارند.

هنگام تحقیق درباره بازاریابی موتورهای جستجو حتما به اسم Google AdWords برخواهید خورد. ادوردز سرویس تبلیغاتی گوگل (و پرکاربردترین ابزار SEM) است که اکثر ما با نام «تبلیغات گوگل» آن را می شناسیم. در این شکل از تبلیغات، گوگل به شما این امکان را می دهد لغایت با پرداخت پول بازای هر کلیک، وبسایتتان را در نتایج جستجو برای کلیدواژه ای ویژه نمایش دهید.

البته به کارگیری این دست موزه آنقدرها هم تند و ساده نیست آوش تک  و ساز و کارهای خودش را دارد؛ حتی شدنی است تبلیغ شما با بودجه ای کمتر، نمایش بیشتر و بازدهی بسیار بالاتری از تبلیغ رقیبتان برای همان کلیدواژه داشته باشد. تعریف درست کمپین، تخصیص بودجه درست، طراحی صفحه فرود پسندیده برای این گونه تبلیغات و … مواردی هستند که بر کارایی و نشان بخشی آن اثر می گذارند.

به هر حال، تبلیغات گوگل تبلیغاتی هستند که در نتایج جستجو نمایش داده می شوند و درست مانند نتایج جستجوی ارگانیک، عنوان و محتوای آن، می بایست با کلیدواژه ها و عبارات جستجو مرتبط باشند.

رتبه های نخست و دوم نتایج جستجو در گوگل حدود ۵۰ درصد از تمام کلیک ها را به خود گزین کردن می دهند. پس چنانچه با مدیریت صحیح در این جایگاه ها قرار بگیرید، حتما شدامد ورودی به وبسایتتان افزایش خواهد یافت. البته به ازای هر کلیک و ورودی باید هزینه پرداخت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: